Kundeservice

Generelt
Vi tar forbehold om pris- og tekstfeil, samt at enkelte produkter og størrelser kan være utsolgt, spesielt når det gjelder salgsvarer. Merk også at leveringstiden kan være noe lengre enn vanlig i forbindelse med store salgsperioder som Toilldag, Black Friday og julehandelen.
Vær oppmerksom på at enkelte varer kan være bestillingsvarer fra leverandør, selv om dette ikke nødvendigvis fremgår i ordrebekreftelsen eller produktbeskrivelsen. Du vil få beskjed via e-post, telefon eller SMS dersom produkter i bestillingen din må bestilles inn fra leverandør.
Frakt og levering
Vi leverer i dag produkter fra nettbutikken til forbrukere som bor og har leveringsadresse i Norge. Nettbestillinger sendes normalt fra oss samme dag eller dagen etter at ordren har blitt registrert (på hverdager).
Pakkene blir sendt med Posten/Bring som har normal leveringstid på 1-3 dager avhengig av hvilken postsone man tilhører.
Ved bestilling av personaliserte produkter som fotballdrakter med trykk og fotballsko med navn, nummer og/eller motiv, må det påberegnes 1-2 dager ekstra leveringstid.
Fraktpriser
FRI FRAKT på ordre over kr* 999,-
Vi gir deg fri frakt på ordre over kr. 999,-.
* Gjelder kun leveringsalternativet »Utleveringssted’ og ikke ved kjøp av spesialgods som isposekartong, fotballmål eller andre større produkter med mål og vekt som krever særskilt tilrettelegging eller innpakning. Dette opplyses det om for aktuelt produkt. 100,- kr i fraktkostnad må påberegnes.
Fast fraktpris på kun kr 100,- på ordre under kr 999,-
Med Posten/Bring kan du nå få hele din ordre levert – uansett hvor du bor i landet – for kun kr 100,-. Og handler du for kr 999,- eller mer, får du nettordren tilsendt helt fraktfritt. Det betyr i praksis at du nå kun betaler en fast fraktpris på kr 100,- på ordre under kr 999,- hos oss.
MERK! For ordre under 999,- er fraktpris for henting i butikk kr 100,-
Leveringsmåte
Våre pakker kan leveres på følgende måter:
1) Posten/Bring – Utleveringssted
Mottaker henter selv på ønsket utleveringssted (nærbutikk, pakkeboks, postkontor).
MERK! Fra og med 1. oktober 2022 endres hentefrist for pakker som leveres til Post i Butikk og i Pakkeboks fra 14 dager til 7 dager. Mottaker kan fra samme dato – kostnadsfritt i Posten-Appen eller via sms – be om forlenget hentefrist fra 7 til 14 dager. Dersom pakker ikke blir hentet av mottaker og blir sendt i retur til Nor-Contact Sport AS beregnes et administrasjonsgebyr på kr 250,-.
Les mer om hentefrister på sendinger i Posten her >
2) Hent i butikk (Utlevering i butikk)
Bor du i Trondheim, eller ønsker du å hente pakken selv? Da kan du bestille hjemmefra og hente din ordre i en av våre butikker på Heimdal eller i Midtbyen Trondheim. Vi varsler via epost når ordren er klar for henting. Se kontaktinformasjon til alle våre Nor-Contact-butikker her
Pakkesporing
Når varene er sendt vil du motta en bekreftelse pr e-post med sporingsnummer. Med dette sporingsnummeret kan du søke opp pakken hos Posten sine nettsider. Her får du også info om når og hvor pakken har vært, hvor den befinner seg for øyeblikket og når pakken har forventet leveringsdato. Sporingsnummeret kan du også finne på «Min Side» når varene er sendt fra oss.
Betaling
Vi tilbyr tre ulike betalingsalternativer: kortbetaling, Vipps, fakturabetaling (faktura delbetaling).
1) Kortbetaling
Kjøp i vår nettbutikk betales med kredittkort (Visa eller Mastercard) eller faktura. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med vår samarbeidspartner Svea blir denne sikkerheten ivaretatt. Ved kjøp i en av våre nettbutikker vil kjøpesummen bli reservert på konto fram til varene er plukket. Først når varene er plukket og sendes blir kontoen belastet.
2) Vipps
«Alle» nordmenn har Vipps, og stadig flere liker å betale med Vipps også når de handler. Du kan betale med Vipps i vår nettbutikk.
3) Fakturabetaling
Vi tilbyr Svea Checkout faktura. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostnader om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge, samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet. Når du velger å betale med Svea faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente inn din folkeregistrerte adresse. Vær oppmerksom på at din ordre ikke kan sendes til en annen adresse enn din folkeregistrerte. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp, må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer. Faktura sendes til deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.
Klikk her for å lese mer om Svea Checkout faktura
4) Faktura delbetaling
Ønsker du å dele opp betalingen på fakturaen din? Vi gir deg muligheten til å søke om delbetaling eller betalingsutsettelse, uavhengig av hvor du handler. Selv om du handler fysisk i butikk, kan du fortsatt søke om delbetaling online på egenhånd. Dette gjør det enklere for kundene, og gir muligheten til å betale med mobil i butikken. Når kontoavtalen er signert og sendt tilbake, vil Svea sende ut en kontofaktura.
Klikk her for å lese mer om Svea delbetaling
Svea Checkout kan kontaktes på telefon 21 54 24 00
Retur og bytte
Dersom varen(e) du har bestilt ikke skulle passe, eller du rett og slett ikke ønsker varen(e), så har du alltid 30 dagers bytte- og returrett, men vi informeres om bytting innen 14 dager. I enkelte perioder, eksempelvis i julen, kan produkter byttes til midten av januar.
Disse reglene gjelder ved returnering og bytting av sko:
1) For å kunne returnere må skoene være helt ubrukt. Dersom skoene er tatt i bruk, kan de ikke returneres eller byttes.
2) Legg ved eller ta med med kvittering og/eller ordrebekreftelse for kjøpet. Dersom kjøpsbevis ikke kan fremvises, kan ikke skoene byttes.
3) Originalemballasjen og eventuelt tilbehør må være inntakt og medfølge i returen, samtidig som merkelapper må være påsatt produktene.
4) Skoesken må medfølge og leveres i forsvarlig tilstand. Det vil si at skoesken ikke må teipes, skrives på eller lignende. Ikke bruk skoesken som sendingsemballasje. Du er selv ansvarlig for at både skoene og skoesken returneres i forsvarlig tilstand.
Om produktet er returnert i uforsvarlig stand har vi rett til å nekte refusjon eller bytting. Dette gjelder spesielt fotballsko og joggesko. Prøv derfor skoene på kun innendørs, dersom du er i tvil om skoene passer.
Disse reglene gjelder ved returnering og bytting av alle andre produkter:
1) For å kunne returnere må produktet være helt ubrukt. Dersom produktet er tatt i bruk, kan det ikke returneres eller byttes.
2) Legg ved eller ta med med kvittering og/eller ordrebekreftelse for kjøpet. Dersom kjøpsbevis ikke kan fremvises, kan ikke produktet byttes.
3) Originalemballasjen må være inntakt og medfølge i returen, og merkelapper må være påsatt produktene.
Om produktet er returnert i uforsvarlig stand har vi rett til å nekte refusjon.
Følgende produkter kan ikke byttes, da de regnes som spesialbestillinger:
– Sko med trykk
– Fotballdrakter med trykk
– Klubbprodukter med trykk
Returner din ordre fra norcontact.no:
Nor-Contact Sport AS
Sommerveita 3
7011 Trondheim
(Merk pakken med ‘Nettbutikk‘)
Fyll ut angrerettskjemaet og legg med opplysninger om hvilke(n) vare(r) du ønsker å bytte til, eller eventuelt om du ønsker å heve kjøpet. Vi overfører pengene til kontonummeret som er lagt inn i ordren så raskt vi kan etter at vi har mottatt pakken fra deg.
MERK! Vi dekker dessverre ikke fraktkostnader ved returnering og bytting av produkter.
Last ned angrerett- og returskjema HER
Returseddel kan du kjøpe hos oss til en gunstig pris HER
Returseddel
Returner produkter med vår returseddel – enkelt og rimelig!
Ønsker du å returnere et eller flere produkt(er) på en enkel og billig måte? Da kan vår returseddel være løsningen for deg. Returseddelen koster kr.99,-, og ved kjøp av denne kan du sende din retur til oss for et lavere beløp enn hva ditt lokale postkontor/post i butikk belaster deg.
Kjøp returseddelen HER
Slik reklamerer du på produkter
Vi garanterer at varene du har bestilt er feilfrie ved levering. Skulle du likevel motta en defekt eller feillevert vare tar du kontakt med kundeservice så snart som mulig, og innen returfristen på 14 dager. Vi betaler selvsagt returporto for feilekspederte og/eller defekte varer. Ta også kontakt med oss dersom produktet du har kjøpt viser seg å inneholde feil eller har blitt ødelagt etter normal bruk, og som ikke kan skyldes normal slitasje. Ved reklamasjonsvurderinger undersøker vi hva som er feil med produktet, og gir en tilbakemelding på om det er grunnlag for reklamasjon eller ikke. I enkelte tilfeller må vi sende produktet til leverandøren for at de skal undersøke produktet.
PS! Nor-Contact Sport AS dekker kun fraktkostnadene ved godkjent reklamasjon. Dersom reklamasjonen blir avvist må du selv dekke fraktkostnadene.
Vi oppfordrer derfor kunder som er usikre på om skadeomfanget faller inn under reklamasjonsretten til å sende inn bilder av skaden til følgende epost: mail@norcontact.no
Da får vi et raskt innblikk i skadeomfanget og kan vurdere om dette ligner en reklamasjonsak. På den måten unngår du unødvendige fraktkostnader. Vi gjør likevel oppmerksom på at ingen endelige reklamasjonsvurderinger kan foretas på grunnlag av innsendte bilder eller lignende. Reklamasjoner MÅ sendes inn for en endelig vurdering.
Unntak fra reklamasjonsrett
Vær samtidig klar over at du mister reklamasjonsretten dersom fotballsko blir brukt på feil underlag. Dette gjelder spesielt bruk av fotballsko med FG-knotter (gress) på kunstgress eller andre bruksområder hvor skoa ikke er ment å brukes.
Les mer om hvilke underlag de forskjellige knottetypene skal brukes på her
Angrerett
ANGRERETT – Punkt 8 i salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett sier følgende: Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra varen er mottatt. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
1) Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
2) Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
3) Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen eller nekt av retur.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig forsinkelse, og senest 14 dager etter at selgeren har mottatt kjøperens melding om at angreretten benyttes. Selgeren har imidlertid rett til å tilbakeholde betalingen til varene er mottatt tilbake, eller til kjøperen har fremlagt dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.
Nor-Contact Sport understreker at kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen.
Reklamasjon
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist – Punkt 10 i salgsbetingelser for forbrukerkjøp sier følgende:
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Kontakt oss
Kontakt oss vedrørende produkter eller andre henvendelser